onsdag 29 augusti 2007

Gud hör bön

I mitten av augusti började jag fundera på om jag skulle lägga ner företaget. Redaktörerna var på semester och vikarierna hade ingen behörighet att köpa. Dag ut och dag in gick och inga svar, allt drogs i långbänk. "Kom igen imorgon, om några dagar, nästa vecka". Till slut satte jag stoppdatum 24 augusti. Hade jag inte sålt något till dess skulle jag lägga ner. Måndagmorgon knäppte jag ihop mina händer och bad: "Gud om du vill att företaget ska läggas ner så ber jag att du visar det genom att jag inte säljer något före fredag. Men om du vill att det ska fortsätta så ber jag om att få någon enda såld".
En vecka senare hade jag sålt artiklar för sammanlagt 22.000 kronor. Herren gav mig sitt svar. Så nu är jag här igen - på relaxen och kopplar av, och tackar så stillsamt min himmelske arbetsledare för hjälpen.

Inga kommentarer: