måndag 22 september 2008

60/40 vore bäst

Jag fick förlängning av jobbet till början av oktober. Det är skönt att vara anställd. Inga belymmer om att pengarna ska drälla in i slutet av månaden. Aldrig problem med magkatarr. Och tänk vad viktigt det är med arbetskamrater, det hade jag glömt. Vi har jättekul ihop. Om jag återgår till frilanslivet på heltid måste jag ordna in mig med några frilanskollegor. Bara för att sitta och prata om hur det är. För är det något som plågar en som frilans, så är det oron. Oron om man inte ska få in några pengar. Det kan man aldrig vara säker på.
Men visst är det stressigt att vara anställd emellanåt. Nu är jag uppe i en artikel/dag, som frilans brukade det bli en artikel i veckan. Visserligen fick jag gå ner i tjänst, från heltid till 80 procent. Men det är rätt väg, för jag vill ha frilanslivet kvar. Idealet vore 60/40. En säker inkomst och tid för eget. Och kontakt med folk 3 dagar i veckan. För frilanslivet blir, även om man inte tänker på det när man jobbar, väldigt ensamt. Väldigt ensamt! Som gjort för magbekymmer.
Hoppas nu att jag får behålla jobbet efter 3 oktober.

Inga kommentarer: